martes, 3 de marzo de 2015

Barcelona Cultura Recomana. Barcelona Cultura Recomienda.


On enterrem el cadàver?
¿Dónde enterramos el cadáver?

Ara que just es compleix un any de la temporada que vam realitzar al VERSUS Teatre en la qual no vam obtenir els resultats que potser totes i tots desitjàvem, em trobo amb això a la xarxa i m'agrada. Refugi a les Rocoses sempre al cor i a l'esperança de remuntar-la algun dia. Tant si ho torno a fer jo com si ho fan d'altres. També és cert que mirant enrera, amb la perspectiva que dona el temps, sento que vam tocar alguna cosa gran. Però a vegades cal que tot s'allunyi per veure la dimensió vertadera de la cosa.

Ahora que se cumple un año de la temporada que realizamos en el VERSUS Teatre en la que no obtuvimos los resultados que seguramente todas y todos deseábamos, me encuentro esto en la red y me gusta. Refugio en las Rocosas siempre en el corazón y en la esperanza de remontarla algún día. Tanto si la vuelvo a hacer yo como si lo hacen otr@s. También es verdad que mirando atrás, con la perspectiva que concede el tiempo, siento que tocamos algo grande. Pero a veces es necesario que todo se aleje para ver la verdadera dimensión de la cosa.

Barcelona Cultura Recomana Refugi a les Rocoses

Potser coneixeu Laura Freijo de l’associació de creadores escèniques Projecte Vaca o bé de l’espai Cincòmonos, on protagonitzava en solitari un monòleg divertidíssim titulat Soy lo que estás buscando. Però si al Cincòmonos actuava, aquí escriu i dirigeix la història de tres amigues que celebren a les Rocoses, en ple hivern, el 40 aniversari d’una d’elles. Però per la zona corre un assassí i violador i, a més, en plena celebració apareix un quart personatge que no estava convidat a la festa...
Gemma Deusedas, Cristina Gámiz Caurin, Àngels Sánchez i Sergi Cervera són els protagonistes d’una peça on no falten ni la intriga ni l’humor més hilarant, una obra plena de sorpreses i moments impossibles que segur que us descobrirà una dramaturga i directora a tenir molt en compte.
L’obra, sí, transita en alguns moments pel gènere fantàstic, però també parla d’unes dones que afronten els quaranta i segueixen buscant, de vegades amb tendresa i de vegades amb violència, la pròpia felicitat. Un muntatge per riure i emocionar-se que és, també, un cant a l’amistat femenina.

Podeu veure Refugi a les Rocoses al Versus Teatre (Castillejos, 179), fins el 31 de març, de dijous a dissabte, a les 22 h i diumenges, a les 20 h. Entrada: 20 €


(Traducción castellano)

Barcelona Cultura Recomienda Refugi a les Rocoses

Puede que conozcáis a Laura Freijo de la asociación de creadoras escénicas Projecte Vaca o bien del espacio Cincòmonos, donde protagonizaba en solitario un monólogo divertidísimo titulado Soy lo que estás buscando. Pero si en Cincòmonos actuaba, aquí escribe y dirige la historia de tres amigas que celebran en las Rocosas, en pleno invierno, el 40 cumpleaños de una de ellas. Pero por la zona pulula un asesino y violador y, además, en plena celebración aparece un cuarto personaje que no estaba invitado a la fiesta...
Gemma Deusedas, Cristina Gámiz Caurin, Àngels Sánchez y Sergi Cervera son los protagonistas de una pieza donde no faltan ni la intriga ni el humor más hilarante, una obra llena de sorpresas y momentos imposibles que seguro que os descubrirá una dramaturga y directora a tener muy en cuenta.
La obra, sí, transita en algunos momentos el género fantástico, pero también habla de unas mujeres que afrontan los cuarenta y siguen buscando, a veces con ternura y a veces con violencia, la propia felicidad. Un montaje para reír y emocionarse que es, también, un canto a la amistad.


Podéis ver Refugi a les Rocoses en el Versus Teatre (Castillejos, 179), hasta el 31 de marzo, de dijous a dissabte, a les 22 h i diumenges, a les 20 h. Entrada: 20 €

(*) Fotografía de Ana Puit durante el rodaje del trailer de la obra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario